Nieuwe forumleden stellen zich kort voor?

Bespreken van persoonlijke zaken
Plaats reactie
pieterpos
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2018, 20:01

Nieuwe forumleden stellen zich kort voor?

Bericht door pieterpos » 05 feb 2019, 14:38

Is het een idee dat nieuwe forumleden zich in wel en wee even kort voorstellen?
Grtz Pieter

RogerT
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2018, 15:49

Bericht door RogerT » 05 feb 2019, 14:43

Heel goed idee Pieter.

Begin jij? :lol: :lol:

Ik trap af met mijn verhaal.

RogerT
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 okt 2018, 15:49

Bericht door RogerT » 05 feb 2019, 15:21

Kort iets over mij zelf.

Op mijn 19e het motorijbewijs gehaald op mijn eigen motor: een Sparta met Villiers blok.
Heel snel daarna lid geworden van MMC’72.
In de beginjaren veel tijd gestoken in de redactie van de Bougie.

Na een half rijden op de Sparta een grotere motor gekocht (beter gezegd gesponsord door mijn moeder) en wel een Moto Guzzi V7-Sport.

Ruim anderhalf jaar hiermee vrijwel probleemloos gereden, 2 grote vakanties naar Oostenrijk en Noorwegen.
Als bagage-motor voldeed ie niet helemaal en daarom verder gekeken naar een toer-versie van een Guzzi en dat is een 850 T3 California geworden. Motor was anderhalf jaar oud en 10.000 gelopen.
Met deze Guzzi heb ik veel beleefd en veel gezien en is nog steeds in mijn bezit en wordt momenteel geheel opgeknapt, gereviseerd en gerestaureerd.

Eind jaren 70 ook nog lid geworden van de MGCN.
In die tijd ook mijn (ex-)vrouw leren kennen en ook zij besmet met het Guzzi-virus. De Sport weer terug gekocht en daar heeft zij jaren op gereden.

In 1982 als sleutel-object een V7-special gekocht en opgeknapt.

Maar dan komt de tijd van huis, kinderen en alle aanverwante zaken en gaat het motorrijden op een laag pitje.
Wel nog gereden maar de grote vakanties met de motor waren voorbij.

De kinderen worden groot en dan komt er weer ruimte voor de motor. Vanaf 2000 weer een aantal keer met de motor op vakantie geweest en de kilometers per jaar kwamen weer boven de 1.000 (soms zelf heel ruim hierboven).

Aan veel goede zaken komt een eind, ook aan mijn huwelijk.
Dit is voor mij een nieuwe start, ook voor het motorrijden en de liefde voor Moto Guzzi.

Vanaf 2014 weer volop gereden met de T3, een week vakantie in de Harz, vele toertochten bij MMC’72.

Als tijdverdrijf voor de winteravonden een California II met zijspan gekocht. Deze opgeknapt en na een ongeluk opnieuw opgebouwd. De eerste kilometers staan op de teller en enkele toertochten gereden.

Voor de winter/voorjaar van 2019 staat het opknappen van de 850 T3 op de planning.
En de rest van dit jaar wederom diverse ritten van MMC en de Landmark Rally van de Moto Guzzi Club Nederland.

RonQ
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2023, 09:52

Re: Nieuwe forumleden stellen zich kort voor?

Bericht door RonQ » 02 aug 2023, 09:58

Hallo, bikers/innen mijn naam Ronald Quaden 58 lentes jong, mijn huis woont in Bunde.
Mijn brommer Honda Goldwing GL 1800 en wil binnenkort eens mee rijden met een toertocht.
M.vr.gr. Ronald
Afbeelding

Old Scoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2024, 16:01

Re: Nieuwe forumleden stellen zich kort voor?

Bericht door Old Scoot » 21 jan 2024, 16:46

Hi, ik ben Erick 65 jaar, woon in midden Limburg en rij motor sinds 1977 tot ± 2004 en heb het rijden in 2020 weer opgepakt, als het motor rijden eenmaal in je bloed zit gaat niet meer weg. :D
Het "A" rijbewijs is mijn eerste rijbewijs geweest enkele jaren later mijn "BE" rijbewijs gehaald.

Plaats reactie